You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Xtrend Support / GigaBlue Info. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Monday, July 8th 2013, 11:44am

et9500 bootet erst nach dem 4. Versuch! Hat der Bootloader einen defekt?

Hallo,
meine et9500 bootet nicht mehr aus dem Deep-Standby :cursing: . Erst nachdem ich den Hauptschalter an der Rückseite ca. 4-mal aus und wieder eingeschalten hab fährt die Box irgendwann mal wieder hoch. Hat der Bootloader einen defekt?

2

Monday, July 8th 2013, 12:11pm

ich würde blind auf einen Hardware-Defekt tippen. Ein Stück Software (der Bootloader), dass nur jedes 4. Mal funzt scheint mir ziemlich unwahrscheinlich.

Gruß

Klaus
A common mistake people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

From Mostly Harmless by Douglas Adams

3

Monday, July 8th 2013, 12:38pm

Ich habe auch erst letzte Woche OpenPli neu geflasht. Da müsste ja mit dem Image auch der Bootloader neu geflasht worden sein oder??

4

Monday, July 8th 2013, 1:21pm

Der aktuelle Bootloader ist vergleichsweise uralt (IMHO aus 2011)

Nur wenn dieser seit dem nicht aktualisiert worden ist wird der neu geflasht. Erkennbar daran, dass im Display "ET9x00" ewrscheint.

Gruß

Klaus
A common mistake people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

From Mostly Harmless by Douglas Adams